Account Options

Grăsimile saturate și pierderea memoriei

Ei bine, această zicală poate avea mult adevăr. Sa incepem!

Prin urmare, care sunt alimentele pentru o memorie mai bună? Ştiri pe aceeaşi temă Dieta antiîmbătrânire.

grăsimile saturate și pierderea memoriei

Ce alimente şi băuturi ne menţin în formă timp Cât de ispititoare poate fi o friptură bine asezonată şi garnisită cu un munte de cartofi prăjiţi? Şi totuşi. Alte tipuri de grăsimi — cele trans — sunt şi ele foarte nocive. Francine Grodstein, profesor de medicină asociat la Harvard Medical School. Dieta bogată în colesterol şi grăsimi stimulează formarea plăcilor de beta-amiloid la nivelul creierului.

Rata de grăsime zilnică

Acumularea acestei proteine duce la distrugerea celulei nervoase şi la apariţia bolii Alzheimer. Conexiunea dintre dietă şi memorie Un studiu publicat în Annals of Neurology şi realizat pe persoane de sex feminin a arătat că acelea care au consumat mai ales grăsimi saturate, provenite mai ales din carne roşie şi unt, au făcut faţă mai prost testelor de gândire şi memorie, comparativ cu cele care au consumat cantităţi mai mici din aceste grăsimi.

Legătura dintre dieta bogată în grăsimi saturate şi trans şi degradarea memoriei nu este pe deplin cunoscută, dar pare a fi mediată de o genă numită APOE.

Suplimente și memorie Cum dieta vă poate ajuta sau vă poate afecta sănătatea cognitivă.

Această genă este asociată cu nivelul de colesterol din sânge, iar persoanele care au o variaţie a acestei gene - APOE e4 — au un risc mai mare de a dezvolta maladia Alzheimer, potrivit health. Depunerile plăcilor de colesterol pe vasele de sânge creşte riscul de atac vascular cerebral.

Grasimile: beneficii asupra organismului si siluetei

Pe de altă parte, în urma acestor depuneri celulele nervoase sunt private de sângele şi oxigenul grăsimile saturate și pierderea memoriei care au nevoie pentru a funcţiona normal, ceea ce compromite gândirea şi memoria. Alimente pentru o memorie mai bună Dacă grăsimile saturate şi cele trans sunt de ocolit, cele mono şi polinesaturate sunt eroii dietei care stimulează memoria.

În mod particular, dieta mediteraneană, care este un regim alimentar bogat în astfel de grăsimi nesaturate provenite din ulei de măsline, peşte şi nuci. Acest regim alimentar este asociat cu o rată mai mică de demenţă şi Alzheimer şi deficit cognitiv mediu — fază premergătoare apariţiei demenţei.

PIERDERILE DE MEMORIE

Dieta mediteraneană include câteva alimente pentru o memorie mai bună. Este vorba, în primul rând despre fructe, legume, cereale integrale, peşte, ulei de măsline. Toate acestea îmbunătăţesc sănătatea vaselor de sânge, reduc riscul de atacuri vasculare cerebrale şi de distrugere a memoriei. Peştele este bogat în acizi graşi omega-3 care ajută la diminuarea nivelului de proteină beta-amioid în sânge şi la păstrarea sănătăţii vasculare. Totodată, alcoolul scade rezistenţa la insulină şi îmbunătăţeşte glicemia.

15 alimente care ne dăunează sănătății creierului

Rezistenţa la insulină a fost asociată cu demenţa. Exemplu de dietă pentru o memorie mai bună Micul dejun: amestec de cereale integrale cu fructe de pădure proaspete şi migdale; iaurt grecesc cu afine.

Uleiul trebuie folosit numai in stare cruda, deoarece are rezistenta scazuta la prajire in forma obisnuita, care contine apaglucide si proteine. Dar avem si o veste buna! Untul ghee este mai putin nociv deja cunoastem faptul ca orice fel de grasime ranceda este extrem de toxica. Dupa topirea pe baia de apa se separa grasimea, care formeaza un strat compact la suprafata. Se arunca stratul apos de sub cel gras.

Prânz: Salată grecească cu pui la grătar; pâine din cereale integrale cu pierde în greutate reiki şi roşii. Cină: Somon la grătar cu roşii şi ulei de măsline, spanac sotat; pui fript cu usturoi şi lămâie, sparanghel.

grăsimile saturate și pierderea memoriei

Ar mai trebui spus că hidratarea are un rol important în întregul organism şi implicit la nivelul creierului.

Efectul deshidartării asupra creierului este rapid: apar durerile de cap, atenţia şi concentrarea sunt afectate. Ideal ar grăsimile saturate și pierderea memoriei să ne obişnuim să bem apă regulat, circa doi litri pe zi.

Glucoza este alimentul preferat al creierului, dar asta nu înseamnă că trebuie să-l hrănim cu zahăr rafinat. Preferabil este cel provenit din fructe şi sucuri proaspete. O cantitate prea mare de zahăr în organism inflamează celulele, inclusiv pe cele nervoase, şi împiedică absorbţia nutrienţilor de care creierul are nevoie pentru a funcţiona normal.

Totidată, zahărul în exces afectează o regiune din creier numită hipocamp, implicată în gestionarea memoriei.

grăsimile saturate și pierderea memoriei

Ce mai trebuie pe lângă alimente Dieta nu este singura cale prin care poate fi protejată memoria şi sănătatea creierului. Specialiştii recomandă celor care vor să-şi păstreze creierul în formă pe măsură ce îmbătrânesc să-şi controleze regulat nivelul colesterolului, glicemiei şi tensiunea arterială prin dietă, exerciţii fizice susţinute şi medicamente, dacă este cazul; să renuţe la fumat şi să-şi reducă greutatea corporală suplimentară.

  • Alimente pentru o memorie mai bună. Dieta care păstrează sănătatea creierului | booksharing.ro
  • Procesul poate debuta in intervalul varstei de de ani, atunci cand unele functii ale creierului isi pierd acuitatea.

În concluzie, ceea ce este bine pentru inimă este bun şi pentru creier. Protejând vasele de sânge printr-o dietă bună pentru inimă, protejăm totodată şi mintea.

Cele mai bune suplimente pentru memorie, concentrare și sănătate

O serie de factori de risc cardiovasculari s-au dovedit a fi factori de risc şi în demenţă, inclusiv în Alzheimer, atrag atenţia medicii specialişti. Atunci când optăm pentru o dietă săracă în grăsimi saturate reducem riscul de hipertensiune, diabet şi obezitate, lucruri despre care credem că sunt implicate în pierderea memoriei, conchid aceştia. Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos: citeste totul despre:.

grăsimile saturate și pierderea memoriei